Telefonservice för personkunder

0295 025 510

mån-fre kl. 9.00–16.15

Via vår landsomfattande telefonservice får du hjälp med ärenden som berör TE-tjänster, sysselsättning, hur man går till väga när man söker till en utbildning, studiernas finansieringsmöjligheter samt information om hur våra webbtjänster fungerar. Vi hjälper dej även i frågor som berör arbetssökandes arbetskraftspolitiska förutsättningar om eventuell rätt till arbetslöshetsförmån, hur eventuella studier kan påverka rätten till arbetslöshetsförmån samt hur man går tillväga ifall man fått en utredningsbegäran från TE-byrån.

Du kan även sända frågor till oss via e-post. jobblinjen(at)te-byran.fi

Ifall du har frågor som gäller utbildning/studier, så kan du sända frågor till utbildningsradgivning(at)te-byran.fi

Vi svarar på e-posten inom 5 dagar

Mellan kl. 11–13 kan det vara rusning till telefontjänsten

Du kommer väl ihåg att webbtjänsterna är tillgängliga 24/7

När du ringer till oss får du alltid aktuell information om eventuella störningar i telefonservicen samt hur du ska gå till väga i så fall.

Vi betjänar våra kunder i den ordning som samtalen kommer. Ifall det är kö till servicen kan du välja att antingen vänta i kön eller så kan du mellan kl 9-14 bli erbjuden möjligheten att lämna ett ringbud.

Ifall du väljer att lämna ett ringbud, ringer vi upp dig en gång, under samma dag från ett telefonnummer som börjar med 0295. Ifall du erbjuds möjligheten att lämna ett ringbud, rekommenderar vi dig att välja det alternativet.

Samtal, chat och svarstid i januari 2020