Gör så här om du inte lyckas få kontakt med TE-telefonservicen eller chatten under en eventuell störning

I TE-tjänsternas telefonservice, chatt och webbtjänster kan det förekomma tillfälliga störningar på grund av att datakommunikationsanslutningarna inte fungerar.

Ifall du inte har fått ditt ärende skött på grund av störningen eller för att det uppstått kö i servicen, anger vi som kontaktdag, tidpunkten då du har försökt ringa vår telefonservice eller försökt sköta ditt ärende via e-tjänsten.

Tag kontakt på nytt lite senare. Ärenden som blev oskötta på grund av störningen kan skötas i efterhand.

Observera att ifall telefonservicen är stängd, kan du lämna en kontaktbegäran till TE-byrån i tjänsten Mina e-tjänster. 

Mina e-tjänster för personkunder

På motsvarande sätt tar du kontakt med TE-telefonservicen ifall det förekommer störningar i Mina e-tjänster.

TE-telefonservice

Ifall du lämnat besked till TE-telefonservicen om att vi ska ringa dig, tar vi kontakt så fort det är möjligt. På grund av störningen kan vi tyvärr inte garantera att det är möjligt att ringa tillbaka samma dag.

Tillbaka